1967 Wagon og 1969 Nova 4 dørs

Här presenterar du dig och din bil

1967 Wagon og 1969 Nova 4 dørs

Inläggav Nova-freak » tis jan 26, 2010 8:07 pm

Hei.

Jeg skriver fra Norge. Jeg har pr tiden en 1967 Nova stasjonsvogn som er under montering etter omfattende gjennomgang. 250 m 4-port 450, doble headers, TH 350C, original bil forøvrig. Lakkert og under montering.
Utgangspunktet:

Bild

Gammel takluke tettet:

Bild

Bild

Motoren. Men ikke korrekte headers. Nye er skaffet!

Bild

Bild

Bild

Lokar 23'' shifter... Litt custom skal det være.

Bild

Bild

Bild

Bild

Ermine white og blått interiør
Bild

Bild

Bild

Blir blålakkerte felger og wide white walls

Bild

Jeg har også en 1969 Nova 4-dørs. Har vært min fars bil siden 1981. Familiemedlem. Helt gjennomgått og snart klar for veien. Oppgradert med 350 Vortec motor, TH 200 R4 stage 3, 3.73 utveksling m sperre,
1 1/8 stabstag, Edelbrock støtdempere, bremseskiver og alt nytt i forstilling. Nytrekt interiør i originalliknende utseende. Nylakkert, men nedrubbet for polering i dag. Blir nok en fin bil til sommeren.

Før mye arbeid ble startet: MYE rust i karrosseriet! Nye dører foran, panser, sveiset begge fremskjermer, gulv og bagasjeromsgulv.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Før lakkering/sveising/restaurering:

Bild

Bild

Bild

Bild

Her har det kommet farge på. Fargen stemmer ikke helt i dette lyset.

Bild

Bild

Bild

Bild

Interiøret:

Bild

Bild

Om noen skulle ha noe av det følgende til salgs, skulle det være veldig velkomment!: En høyre framskjerm (kun original, ikke repro!!!) til 1967 Nova. Sidelistverk til 1967 Nova stasjonsvogn. Alt av interesse!
Nova-freak

Re: 1967 Wagon og 1969 Nova 4 dørs

Inläggav Nova-freak » fre jan 29, 2010 8:02 pm

Dashbord ferdig renovert og customisert. Conversion-instrumenter! Nå kan man følge med på hva som skjer i motoren med ordentlige instrumenter, og ikke bare røde lys som indikerer at det er for sent! Ble bra.

Bild
Nova-freak

Inläggav Herman » lör jan 30, 2010 6:15 pm

Hej, Fler Novor från Island, ang. herrgårdsvagnen vad vet du om den, har den gått länge på Ísland eller har du importerat den, vart har du hittat dina hedders och takräcket till den?

Snyggt jobbat förresten MVH
"Nova stationwagon 1966 - Camaro 1969 - Cudá 1970"
Användarvisningsbild
Herman

Inläggav Nova-freak » tis feb 02, 2010 7:04 pm

Hei, Hermann.

Nei, er ikke fra Island, men Norge. Bilen har historie i Norge fra den var nesten ny. Var ikke mange eiere på den fram til 1980. Da ble den kjøpt av en ungdom som begynte å "customisere etter datidens standard... Blå plysj på dashbordet, takstolpene osv.... Så ut som en flådd muppet innvendig.... Men det gikk heldigvis å få bort.... 1981 hadde bilen et uhell hvor begge forskjermene ble ødelagt. etter det har bilen stått i garasje. Kjøpte bilen for to år siden med plan om hurtig lakkering og gjøre den kjørbar på billigste måte... Etter hvert koster det litt mer... Og tar mye lenger tid! Men ser ut som den kan bli en veldig grei bruksveteran! Takgrinda er forøvrig original til bilen. Den gjør at bilen skiller seg ut fra andre Nova stasjonsvogner i Norge! I 2009 hadde vi hele 3 registrerte stasjonsvogner av 1966/1967 års modell. Jeg vet om i alle fall to til: min egen og Uddaracing sin (her inne på forumet) Så på litt sikt vil jeg tro at det dukker opp litt flere stasjonsvogner også i Norge. Vi har ellers en meget solid andel av 66/67 2dht, samt 1968-1972 2dsc. De fleste er streetracers. Peronlig skulle jeg gjerne hatt en 66 4-dørs i Cameo beige, med tan interior, 6-er og automat.. Vokste opp i en sånn bil. Når det gjelder headers, ble de handlet sammen med en trimmet motor for mange år siden. Husker ikke hvor de ble kjøpt, men vet at Clifford Performance kan skaffe headers, om ikke akkurat identiske. Innsuget er i alle fall handlet via Clifford.
Nova-freak

Inläggav Nova-freak » tis feb 02, 2010 7:14 pm

Jeg må vel legge inn et bilde eller to av gammelbilen min også. Angrer av og til veldig på at jeg solgte denne......

Opplakkert i en Lotusfarge som heter Lotus Gold. Nydelig farge til bilen! Originalbil med 68000 miles på telleren da jeg kjøpte den... 6-er og 3 trinns manuell på rattet.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Nova-freak

Inläggav Nova-freak » tis feb 02, 2010 7:22 pm

Og til slutt et bilde som kanskje forklarer hvorfor jeg har fått sånn kjærlighet til Nova!

Det er meg i barnevognen der...

Bild

20 år senere og tre eiere senere så bilen slik ut. (1990)

Bild

Bild

Bild

Bild

10 år etter det igjen var bilen totalvrak og spiker. Avkjøring i 170 km/t. Trist...
Nova-freak

Återgå till Novaägare